بازسازی و تعویض ۳.۵ کیلومتر از خطوط ریلی مراغه-میانه

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان با اشاره به اجرای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی مسیر مراغه-میانه گفت: تاکنون ۳.۵ کیلومتر از این مسیر بازسازی و تعویض شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین تبریز، «محمدرضا قربانی»، مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان گفت: عملیات بازسازی و به‌سازی خطوط ریلی مراغه-میانه به طول ۳۶ کیلومتر از تابستان امسال … ادامه مطلب

  1. مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان با اشاره به اجرای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی مسیر مراغه-میانه گفت: تاکنون ۳.۵ کیلومتر از این مسیر بازسازی و تعویض شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین تبریز، «محمدرضا قربانی»، مدیرکل راه‌آهن منطقه آذربایجان گفت: عملیات بازسازی و به‌سازی خطوط ریلی مراغه-میانه به طول ۳۶ کیلومتر از تابستان امسال آغاز شده و این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که این مسیر از پرترددترین محورهای ریلی راه‌آهن منطقه آذربایجان است در زمان کنونی تعویض خطوط ریلی بلاک‌های(مابین ایستگاه های قطار)، ایستگاه‌های آتش بغ- هشترود-صائب ادامه دارد.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان خاطرنشان کرد: بازسازی خطوط ریلی این بلاک‌ها شامل تعویض ریل از ۳۳ U (ریل سبک) به ۶۰ R (ریل سنگین)، تامین و جایگزینی ادوات اتصالی و خطی جدید و جوش درز ریل است.

قربانی، با اشاره به اهمیت و مزایای عملیات بازسازی و تعویض خطوط ریلی ادامه داد: با اجرای این عملیات، سرعت قطار در مسیر و تناژ بار قطارهای باری و امنیت خط ریلی افزایش می‌یابد.

نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس‌ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز-میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه-ارومیه و در آینده نزدیک میانه-بستان‌آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

 

کلمات کلیدی:

خطوط ریلی

تبریز

میانه

مراغه

بستان آباد

اردبیل

ارومیه

لینک کوتاه خبر:

http://sarihonline.ir/?p=9957

نویسنده : سعید خیری

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها