نماد سایت هفته نامه صریح

انتقاد فرماندار بستان آباد از وضعیت نامناسب تونل های شیبلی

انتقاد فرماندار بستان آباد از وضعیت نامناسب تونل های شیبلی

فرماندار بستان آباد از وضعیت نامناسب و مشکل تهویه و روشنایی تونل های دوقلوی شیبلی در آزاده راه تبریز – زنجان انتقاد کرد.

 

علیرضا توری در جلسه شورای ترافیک شهرستان بستان آباد گفت: متاسفانه با برگزاری جلسات ، مصوبات و پیگیری های زیاد مبنی بر ساماندهی وضعیت روشنایی و تهویه تونل های شیبلی هنوز مشکل تونل ها رفع نشده است.

وی چهار خطه شدن مسیر بستان آباد به سمت میانه و تکمیل پروژه چهار خطه شدن شیبلی به سمت بستان آباد را خواستار شد و افزود: بیشترین بار ترافیکی شهرستان از این مسیرها بوده و متاسفانه شاهد بیشترین تصادفات جاده ای و فوتی ها در این مسیرها هستیم .

توری آشکارسازی تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی ، آرام سازی و حذف نقاط حادثه خیز، خط کشی خیابان ها در آستانه بازگشایی مدارس و ایمن سازی پل سعید آباد را خواستار شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت تونل های شیبلی گفت: آزادراه تبریز – زنجان به رغم مکاتبات انجام شده هنوز تحویل راهداری نشده است .

غلامرضا رسول زاده شرکت ساخت و توسعه آزاد راه ها و بانک ملی را مجری و سرمایه گذار آزاد راه تبریز – زنجان عنوان کرد و گفت: موضوع چهار خطه کردن مسیر شیبلی – بستان آباد هم مربوط به راه و شهرسازی است.

احداث تونلهای دوقلوی شیبلی از سال ۸۴ در انتهای آزادراه پیامبر اعظم(ص) و در ۲۵ کیلومتری تبریز آغاز شد.

آزاد راه «زنجان ـ تبریز» که بعدها به پیامبر اعظم(ص) تغییر نام یافت، قسمتی از آزاد راه سراسری تهران، قزوین، زنجان، تبریز، بازرگان و همچنین بخشی از راه ابریشم محسوب می شود که عملیات احداث آن از سال ۷۵ آغاز شده است.

این آزاد راه به طول ۲۸۵ کیلومتر نخستین آزاد راه کوهستانی و یکی از عظیم‌ترین طرحهای راهسازی کشور است.

مرحله نخست این آزاد راه به طول ۸۱ کیلومتر در سال ۸۳ و مرحله دوم به طول ۱۷۳ کیلومتر در سال ۸۵ به بهره‌برداری رسید و مرحله سوم آن به طول ۳۱ کیلومتر از بستان آباد به تبریز ساخته شد.

با اتمام ساخت تونلهای دوقلوی شیبلی در سال ۱۳۹۰ ، آزاد راه پیامبر اعظم(ص) به بهره برداری کامل رسید.

 

خروج از نسخه موبایل